MS_Ung.pngBØRN OG UNGE  I MARSELISBORG SEJLKLUB

Sejlerbørn er glade børn

Unægtelig en påstand. Men i Marselisborg Sejlklub tror vi på det.

Ungdomsafdelingens vision er ganske enkelt at lære børn og unge af sejle. Og gennem kvalificeret træning lære børnene at færdes på vandet i flere forskellige joller  - trygt og sjovt.

Som en sidegevinst udvikler børnene nogle stærke sociale kompetencer.

Optimist02.jpg

Særligt for de yngste sejlere vægtes det sociale samvær med sejlerkammerater højt.

Og derfor arbejder vi hårdt på at Ungdomsafdelingen er aktiv hele året; når sejlsæsonen slutter, byder vinterhalvåret bl.a. på svømning og en række andre aktiviteter.

Marselisborg Sejlklub er af Dansk Sejlunion i foråret 2019 gencertificeret som Ungdomsvenlig Sejlklub. for perioden 2019 til 2022. Det er vi meget stolte af.

For at opretholde denne status, skal vi honorere en række kriterier og dokumentere disse.

Vi har arbejdet ihærdigt på at kunne tilbyde unge, der er for store/gamle til at sejle optimist, attraktive muligheder for at dyrke sejlsport. I 2020/21 har vi startet projekt MAST som skal gøre det nemmere og mere atraktivt at være Elitesejler i Marselisborg Sejlklub

Og samtidigt fungerer de erfarne sejlere som trænere for vores yngste sejlere i optimistjollen.
ungdomsvenliglogo.jpgDansk sejlunion logo.PNG