MS_Kap.pngMÅLING AF DIN BÅD

Er du ikke i besiddelse af et målerbrev fra Dansk Sejlunion, men vil gerne sejle kapsejlads ?

Sejlklubben har to DS-klubmålere, som du blot skal kontakte. De kommer og måler din båd op efter Dansk Sejlunions forskrifter.

Klubmålerne er en del af sejlklubben frivillige, der laver frivillige arbejdskraft, og det koster derfor ikke noget for sejlklubbens medlemmer at få målt sin båd. Dansk Sejlunion kræver et mindre gebyr for at udstede målerbrevet, men så kan målerbrevet også bruges til alle kapsejladser under Dansk Sejlunion bl.a. Fyn-rundt, Danske mesterskaber, 24 timers sejladser, 2-Star sejladser, klubsejladser og mange flere.

På mange både skal klubmålerne blot udføre et par kontrolmålinger af skroget, da der er tale om standard skrog, som Dansk Sejlunion allerede har detaljemål på.

Riggen og sejlene skal derimod altid måles individuelt.

Husk i øvrigt, at når du køber nye sejl, så få sejlmageren til at levere et certifikat på sejlet, samt at få isat en måleknap, så er det ikke nødvendigt, at måle det nye sejl.

>> kontakt klubmålerne i Marselisborg