Søsikkerhedskursus 2021
Tilmeldingsfrist er overskredet

Kursus i Søsikkerhed. Dette kursus dækker de obligatorisk krav for demonstration af brandslukning og redningsmidler til Yachtskipper 3.

Dansk Søredningsselskab stå for kurset og det afholdes i Juelsminde Sejlklub, Havnen 15, Juelsminde. (på nordsiden af den gamle havn). Efter endt kursus udstedes der et kursusbevis som dokumentation for deltagelse.

Du skal være medlem af sejlklubben for at kunne tilmelde dig.

Program:
1) Introduktion til Dansk Søredningsselskab, især med fokus på DSRS Juelsminde. Typiske situationer vi møder til søs, hvor noget er gået galt: Grundstødning, havari, brand.
2) Gennemgang af redningsveste, forskellige typer, udløsning af oppustelig vest, instruktion i årlig vedligehold samt oppakning af vest efter oppustning.
3) Brug af livline ombord
4) Kort introduktion i brug af pulverslukkere (samt lidt om hvordan man kan forebygge ild i båden. Introduktion af indhold i redningsflåden Desuden om pyroteknik (håndblus og raketter)
5) Vi går på stranden: Slukning med pulverslukker samt udløsning af håndblus. (Ikke affyring af raketter)
6) På kajkant og i havn: Flåden udløses, og kursisterne får mulighed for at entre flåden fra søsiden, evt. iført overlevelsesdragter, hvis det ønskes.
7) Er der ønske om det, kan man se vores redningsbåd, En svensk “Stritsbåt 90E”, hvis båden ikke er ude på en opgave netop den dag…

14.11.2021
17.11.2021 kl. 18.00 - 17.11.2021 kl. 21.30