Klubaften Social Sailing - at tage på tur med lige
08.02.2023 kl. 19.00 - 08.02.2023 kl. 21.00
MS klubhus
Beskrivelse

Tag på tur med ligesindede i trygge rammer. Foredrag med Nicolas Munk-Rechnitzer

At sejle på tur med ligesindede, eventyrlystne sejlere er en fantastisk oplevelse. Det er store naturoplevelser kombineret socialt samvær på molen, ved turbøjerne eller måske i en naturhavn. I dette foredrag får du en introduktion til fællessejlads, samt et par tips og tricks fra en erfaren sejler fra Marselisborg Sejlklub.

Nicolas har fra barnsben sejlet Danmark og Skandinavien tyndt. Han bruger en stor del af fritiden til at dele sine gode og dårlige sejlererfaringer som underviser i den lokale sejlerskole og som instruktør for Søsportens Sikkerhedsråds ‘Sejlsikkert-kampagne’. Han oplever ofte at nysejlere lader sig unødigt begrænse i deres valg af destinationer udfra en uvished om fornødent udstyrs- og erfaringsniveau. Derudover kan han som familie-sejler nikke genkendende til den yngre del af sin besætnings behov for social omgang med jævnaldrende. Samtidigt føler han selv en tryghed og en aflastning i at kunne drøfte vejret og lokale forhold med andre sejlere.

For interesserede vil der efter oplægget blive åbnet op for spørgsmål og dialog omkring mulige sommertogter.

Tilmelding nederst på siden

Dette er et klubarrangement i samarbejde med Dansk Tursejlerforening